bmw-logoPovím Vám svou aktuální anabázi s BMW servisem. Zavolám, objednám, potud všechno dobré a normální.

Říkají: „Jistě, diagnostiku provedeme ještě dnes večer!“ Půjčuji si na další den náhradní vůz, protože auto u nich musí do dalšího dne zůstat.

Překvapení další den!

Další den se vracím z Brna a volám, jak jsou na tom. Prý diagnostikují až dnes po 16. hodině (tedy 24 hodin po zahájení servisu!) a zjištují vadný senzor ABS.

Ale co? Díl samozřejmě není skladem a bude se muset objednat! A jak dlouho to trvá u BMW servisu? Pokud objednání proběhne až po 11. hodině dopolední, tak bude díl dodán až za 2 dny.

Diagnostikujeme, objednáme, opravíme = 3 dny auto stojí v servisu

Většina oprav v BMW tedy bude trvat minimálně 3 dny (diagnostikujeme, objednáme, opravíme)!

U Škody je náhradní díl dostupný ještě ten samý den. Jak je možný tak velký rozdíl v dostupnosti dílů?

Jak to funguje v BMW?

Jako správný konzultant si zjišťuji podrobnosti u přijímacího technika. Náhradní díly se „logicky“ zaváží z centrálního skladu …z Německa. Nevěřím vlastním uším.

U luxusní značky přeci není možné, že logistika funguje takhle šíleně. Obvolávám dalších pět BMW servisů, všude to funguje stejně a díl skladem nemají.

Jsou to tedy systémová pravidla nastavená importérem BMW.

Co když jsou zásoby skladem?

Další den se objednávám na servis u Inveltu v Praze, protože mají díl čirou náhodou skladem. Vůz dávám do servisu ve 12:30. V 15:30 mi v mobilu přistane SMS: „Váš vůz je připraven k vyzvednutí.“

Tak si představuji kvalitní servis u prémiové značky.

Ještě se bavím s technikem, prý jsou šíleně tlačeni do minimálních skladových zásob. Bohužel si už nikdo neuvědomil, že to je na úkor zákazníka. A to je špatně.

Navíc je německý centrální sklad nutí do takzvaných krátkých (2 dny) a dlouhých (5 dnů) objednávek, aby si mohli vytížit své 3 kamiony, které zaváží celou ČR a technik tak má předvídat co bude potřebovat za náhradní díly.

Vinou špatného Supply Chain Managementu jsme tedy biti my, zákazníci. Někdo prostě šetří na nesprávném místě.

Co s tím uděláme?

Pokusíme se jim pomoci. Intuice mi říká, že optimální řešení bude spočívat v menším skladu pro ČR. Ověříme si to ale nejprve na datech od různých dealerů a pak přijdeme s projektem s jasně viditelnými a spočitatelnými přínosy. Jak pro dealery, tak pro jejich zákazníky. A pokud se vyřeší jejich politika, tak to prosadíme.

Tohle prostě musíme změnit!

To be continued…