Tahle firma to nevzdává. První velký pokus, jak se dostat na špičku logistických hráčů v Evropě, UPS před víc než rokem prohrála. Teď se ale vrací s novou „bojovou“ strategií znovu a chce na evropském trhu dohnat svou příležitost. Připravenou na to má obří sumu peněz.

V nejbližších třech až pěti letech totiž chce UPS v Evropě investovat víc než miliardu eur. Americká společnost se hodlá ve své expanzi zaměřit především na Německo. „To pro nás nyní představuje jeden z nejrychleji rostoucích trhů na světě,“ řekl v rozhovoru pro Süddeutsche Zeitung finanční ředitel UPS Kurt Kuehn.

Velká část chystané investice proto bude směřovat právě do Německa. Rozšířit tam chce zejména své stávající prostory a kapacity, plánuje například otevření nových skladovacích center.

Chystané investice


Investovat chce společnost ale do svých aktivit vůči cílovým soukromým zákazníkům. V Evropě chce proto nabídnout službu UPS My Choice, kterou už dva roky poskytuje na svém domovském trhu v USA. V zásadě to lidem umožňuje v době přepravy zboží flexibilně měnit přes internet místo nebo čas vyzvednutí své zásilky. Pokud člověk zjistí, že se nestihne dostat domů včas, může si změnit místo dodávky například do své kanceláře. Firmě to naopak přináší úspory v tom, že nemusí opakovaně zavážet balíček po neúspěšných pokusech.

Součástí nové strategie koncernu, kterou podnik oficiálně představí ale až na podzim, jsou ovšem i akvizice. „Rozhlížíme se po akvizičních příležitostech především v oblasti zdravotní péče,“ uvedl Kuehn pro Süddeutsche Zeitung. Právě v dopravě léků a dalších zdravotnických materiálů vidí zvláštní výzvu pro logistiku především kvůli velké citlivosti na výkyvy teploty. Proto by v tomto ohledu UPS ráda v Evropě získala již zavedenou specializovanou firmu. Především v západní Evropě se navíc rozšiřuje péče o starší lidi v jejich domovech a léky se tak přepravují častěji, než tomu bylo třeba jen před pár lety, proto se dají zrovna v tomhle segmentu očekávat zajímavé příležitosti.

UPS se tak nejspíš za poslední víc než rok poučila a při svém druhém velkém pokusu uspět na evropském trhu změní taktiku. Na rozdíl od posledního neúspěšného pokusu, kdy UPS chtěla za víc než pět miliard eur převzít holandského konkurenta TNT Express, zvolí cestu menších kroků – a bude hledat akvizice menších společností.