Znáte to: vyberete si zboží v eshopu, objednáte ho online a zanedlouho ho dostanete až domů. To je běžná věc, na které není už nic zvláštního. Jenže stejně jako ve všem i tady jsou výjimky a ne u veškerého zboží je to tak jednoduché. 

Zatímco objednat si parfém nebo oblečení je úplný standard, existují výrobky, které ještě pořád znamenají pro logistiku velkou výzvu. Stačí si vzít v létě něco tak poptávaného jako je zmrzlina.

V Číně se výzvy odvážně chopil internetový portál Alibaba a začal ve víc než dvou stech čínských městech prodávat americkou zmrzlinu přes eshopy a dodávat, kam si zákazník určí. Od začátkku letošního léta takto dodává deset druhů americké zmrzliny jako je Häagen-Dazs, Ben & Jerry’s, Breyers a další oblíbené značky. Podle zpravodajského webu ECNS.cn je to vůbec poprvé na světě, kdy online obchod (v tomto případě Tmall.com) prodává a doručuje zmrzlinu zahraniční značky.

Potraviny online na vzestupu

Dopravu zmrzliny zajistí logistická společnost Rookie Technology, do které investoval právě čínský portál Alibaba. Manažeři v Rookie slibují, že zmrzlinu doručí lidem tak, aby nebyla rozteklá. Na svou studenou pochoutku si ale Číňané budou muset počkat – Rookie garantuje, že zmrzlinu doručí nejdéle do 24 hodin od objednávky. Přepravovat ji budou ve speciálních chladících boxech s ledem. Pokud by zákazník nebyl spokojený a dostal by svou zmrzlinu přeci jen rozteklou, do tří hodin dostane náhradní zboží nebo odškodnění.

Zatím je nová služba dostupná pro zákazníky ve 210 městech na východě Číny. Firma ale počítá s tím, že ještě v letošním roce rozšíří svou síť i do západnějších regionů a nabídku tak rozšíří i do dalších měst v Číně.

Doručování zmrzliny z eshopů by mohlo zvýšit i celkovou spotřebu v Číně – tam zatím podle statistik vychází v průměru na osobu dva kilogramy zmrzliny ročně. Proti tomu průměrný Američan spotřebuje za rok neuvěřitelných 23 kilogramů zmrzliny.

Objednávání potravin online a jejich doručování až do domu je stále větší téma na celém světě. Inovativní je v tomto směru opět americký Amazon, který nedávno představil zařízení Dash. Slibuje si od něj, že změní způsob nakupování a výrazně zjednoduší i zrychlí objednávání zejména potravin. Více si můžete přečíst tady u nás.