Neuplyne snad ani pár týdnů, aniž by Amazon nepřišel s nějakou novinkou, kterou překvapí jak svou konkurenci, tak i zákazníky. A nyní opět určuje trend a dál výrazně urychluje mezinárodní logistiku. 

Nový příslib obří společnosti je jasný: „Dodávky objednaného zboží v Evropě doručíme do dvou dnů.“ Nejprve to má platit zhruba pro jeden milion položek  zboží, které jsou uskladněné v evropských logistických centrech – ty mají být doručeny pro zákazníky v zemích Evropské unie nejpozději do dvou dnů. Ale to je jen začátek další „amazonské“ revoluce.

Firma Jeffa Bezose totiž dál investuje do rozšíření své sítě v celé Evropě a do konce roku chce svým zákazníkům zaručit, že dokáže do dvou dnů dodat v rámci Evropy přes 3,5 milionu různých výrobků, které si u Amazonu objednají.

Dosud přitom museli lidé počítat s tím, že pokud si objednávali zboží z jiné země, dostali svou zásilku od Amazonu v rozmezí třech až sedmi dnů. Zkrácení na pouhé dva dny tak v některých případech představuje až trojnásobné zkrácení dodávky. Službu Amazon zpoplatňuje šesti eury za jednu dodávku, pro členy prémiového klubu je ovšem zdarma.

Kdo nepospíchá, dostane slevu

Amazon zkouší jít ale zároveň i opačným směrem. Vedle nabídky rychlejšího doručování chce své klienty motivovat k tomu, aby volili standardní dobu doručení, pokud skutečně nepospíchají na co nejrychlejší dodání zboží. Pro členy svého prémiového klubu tak nyní Amazon nabízí, že pokud zvolí doručení objednávky ve standardní a namísto zrychlené doby, připíše jim za každou takovou objednávku kredit ve výši jednoho dolaru pro využití ve službě pro přehrávání filmů Amazon Instant video.

Jeden dolar sice není zrovna nejvyšší odměna výměnou za pomalejší dodání, na druhou stranu většina filmů stojí ve zmíněné službě zhruba dva až tři dolary a potom se už může jednat o zajímavou nabídku, která filmy příjemně zlevní.

Na druhou stranu ale některá média upozorňují, že hlavním benefitem prémiového členství je právě bezplatné dvoudenní doručení zboží, od kterého Amazon novým krokem část lidí zrazuje.

Důvodem pro takový krok jsou především rostoucí náklady na pohonné hmoty a celkově dopravu, zřejmě proto již na jaře Amazon zvýšil poplatek za členství v prémiovém klubu ze 79 dolarů ročně na 99 dolarů.

Amazon se ovšem nevzdává své pověsti coby jedné z nejvíce inovativních firem na světě. Naposledy jsme psali o tom, jak se podle Amazonu změní nakupování a už nikdy nebude takové jako dřív.