Některé zprávy jsou jednoduše dobré. A některé jsou skvělé. Tohle je ta skvělá: Logio získalo prestižní ocenění za svou práci. Jeden z našich nejvýznamějších klientů, automobilka Škoda Auto, totiž vyhrála zlatou medaili v mezinárodní soutěži European Gold Medal in Logistics and Supplier Chain. Tu pořádá Evropská logistická asociace (ELA) a oceňuje tak nejlepší, nejefektivnější a inovativní přístupy v oblasti logistiky.

„Logistické systémy patří k rozhodujícím faktorům úspěchu v automobilovém průmyslu,“ uvádí koncern Volkswagen k ocenění Škoda Auto na svých webových stránkách.

Logistika ve Škoda Auto zvítězila v konkurenci dalších třech desítek projektů ze zemí západní a střední Evropy. A z toho máme v Logiu radost. „Na projektech pro optimalizaci logistických procesů ve Škoda Auto jsme se mohli dlouhodobě podílet, a proto ocenění vnímáme i jako potvrzení našich schopností v mezinárodní konkurenci“, říká Tomáš Formánek, generální ředitel a partner Logio.

již druhé ocenění

Nejde přitom o první takové ocenění mladoboleslavské automobilky. Už v březnu letošního roku získala v Česku cenu za Logistický projekt roku a nominovala se díky tomu do evropského kola soutěže.

„Škoda Auto je naším klientem prakticky celých 10 let co Logio existuje. Za tu dobu jsme prošli desítkami různých projektů a zadání. Tohle patří jednoznačně k těm výzvám, které nás motivují dělat naši práci dobře,“ dodává k ocenění Formánek.

„Ocenění na evropské úrovni nás velice těší,“ komentoval výsledek soutěže Jiří Cee, vedoucí logistiky značky Škoda. „Škoda v posledních letech výrazně investovala do výrobní logistiky a tuto oblast důsledně optimalizovala s důrazem na maximální efektivitu a dokonalé procesy. Výsledkem je jeden z nejvýkonnějších logistických systémů v automobilovém průmyslu. Tato oblast výroby tím výrazně přispívá k růstové strategii značky,“ uvedl Cee.

Mezi inovace patří například to, že Škoda v Mladé Boleslavi využívá samoobslužný dopravní systém s využitím automaticky řízených přepravních vozíků. Díky tomu šetří jak čas, tak i náklady. Zásadní je pro automobilku také nový – v roce 2013 otevřený – optimalizovaný centrální sklad Parts centrum, který zabírá plochu přibližně 12 fotbalových hřišť. Jde tak o největší distribuční centrum dílů v Česku.

Případová studie Logio –  Škoda auto