Vizi mají pořádnou a cíle velmi smělé. Zakladatelé a majitelé společnosti Locafox o sobě říkají, že vytvoří konkurenci pro Amazon. Našli si totiž část na trhu, kde zatím Amazon fungovat neumí. V menším, lokálním prostředí.

Tohle je jeden ze série zajímavých start-upů, které se týkají logistiky a které během října představíme. Tady se můžete podívat na základní přehled.

„Dlouhodobě je naší vizí stát se Amazonem pro lokální maloobchod,“ říkají o sobě zakladatelé Locafoxu. Zaměřují se na maloobchodníky, kteří čelí náporu online obchodů a velkých hráčů jako je právě třeba Amazon nebo eBay a další velké e-shopy. Locafox se snaží místo toho podpořit lokální prodej a zároveň i nezatěžovat životní prostředí dlouhými trasami, po kterých se vozí zboží z obřích skladů velkých eshopů.

Jednoduše řečeno jde o vyhledávač, do jehož databáze se můžou zapojit malí obchodníci v nejrůznějších místech. Člověk pak přes internetovou platformu najde výrobky, které hledá přímo v obchodech ve svém okolí. Zároveň zde vidí v reálném čase jejich dostupnost i cenu.

Město jako velký sklad

„Můžete si představit každé město jako velký sklad. Maloobchody jsou jako police ve skladu, kde jsou hledané výrobky. A my jsme systém řízení zboží, který najde zákazníkům v jejich okolí správný výrobek za správnou cenu,“ vysvětloval princip Locafoxu jeden z jeho zakladatelů Josef Seilern.

Dodádává, že služba má propojit současný svět online a offline nákupů a podpořit trend Local Commerce. Tomu odpovídá i slogan firmy: „online najít – v obchodě koupit“. Zhruba rok po představení projektu už služba funguje v desítce německých měst a zakladatelé mají ambici růst dál. Nejen investoři z Holtzbrinck Ventures, kteří do Locafoxu investovali, čekají, že tento model prolomí potenciál local commerce.

Například Wolfgang Lux, odborník na maloobchod a poradce, soudí, že stále větší roli bude hrát v obchodě multichannel a propojení kamenných obchodů s online vyhledávání a porovnáváním zboží. Podobně aplikace jako je ta od Locafoxu v propojení s různými službami doručování zboží z kamenných obchodů budou hrát podle Luxe stále větší roli. zároveň můžou podpořit i lokální prodej díky tomu, že lidé najdou skrze aplikace ve svém okolí obchody, o kterých by se jinak třeba ani nedozvěděli.

Zároveň to bude v budoucnosti znamenat  i výzvu pro systémy řízení zásob a nastavení dodavatelských procesů.