Když jsme tady na blogu psali před nějakým časem o Google Glass, tak se mohlo zdát, že běžné využití datových brýlí v logistice není ještě na pořadu dne. Ve skutečnosti je to ale téma skutečně aktuální a má své první průkopníky i v Evropě.

Německá automobilka Volkswagen nedávno představila nové vybavení svých zaměstnanců ve skladech ve Wolfsburgu – místo ručních scannerů začali používat datové brýle. To jim má výrazně usnadnit jejich každodenní práci. Informovaly o tom německá média.

Nejde ale jen o usnadnění, mnohem více to znamená začátek revoluce práce ve skladech. Místo mnoha pohybů, které byly nejen fyzicky ale i časově náročné s ručním scannerem, nyní stačí, aby se lidé s brýlemi na kódy na jednotlivých výrobcích jen podívali. Kódy se jim načtou rovnou samy přes speciální brýle se softwarem a minikamerou automaticky. Díky tomu mají volné ruce k dalším úkonům.

Brýle přitom zároveň komunikují s člověkem, který je má na sobě – pokud jde o správnou bednu nebo výrobek, která se má přesunout dál, v brýlích se před očima zobrazí OK a zároveň na potvrzení pípnou. Podobně se v nich dá nastavit i upozornění, pokud by člověk bral do ruky omylem jinou bednu nebo výrobek.

VW tak výší efektivitu

Datové brýle mají ve wolfsburském závodě klasické ruční scannery nahradit v průběhu letošního jara, zatím jich testují v plném provozu dvacet. Podle představitelů Volkswagenu nové zařízení bude znamenat nejen menší chybovost, ale zároveň i vyšší rychlost a produktivitu práce ve skladu.

Volkswagen tak s novými brýlemi (které bychom ještě před pár lety považovali za science fiction) nastoupil cestu digitalizace skladování.

Volkswagen nyní v testuje brýle od Googlu a jeho konkurentu Vuzix, brzy se má ovšem rozhodnout, kolik brýlí a jaké se nasadí naplno do provozu a nahradí ruční scannery.

„Tuto techniku jsme již zavedli a funguje. Nyní musíme ještě otestovat její praktičnost a vhodné využití v každodenním provozu,“ cituje Manager Magazin  Clause-Petera Tiemanna, mluvčího wolfsburského závodu Volkswagenu.

To by nemuselo znamenat jen pomoc pro skladníky ve VW, ale i pro samotný Google. Ten totiž v polovině ledna prodej svých brýlí s cenou 1500 dolarů pro soukromé zájemce zastavil. Poptávka byla totiž příliš malá. Ovšem pro firemní zákazníky je Google nabízí dál.

O využití datových brýlích v armádě se můžete dočíst tady.

A tady se dozvíte, jakou revoluci mohou datové brýle řpinést do zdravotnictví.