Čína stále roste, a i když její hospodářské nárůsty už nejsou tak vysoké jako ještě třeba před deseti lety, rozmach téhle země je nepopiratelný. Všichni chtějí (nebo musí?) obchodovat s Čínou a firmy z nejrůznějších oborů se snaží získat co nejvíc zakázek na tomto trhu. To logicky znamená, že roste i doprava do i z téhle velmoci.Jasně se to projevuje například na pekingském mezinárodním letišti. To je již v současné době jedno z nejrušnějších na světě. Jak píší na webu PSFK, Peking již předstihl dokonce tokijské letiště Narita jako nejrušnější leteckou křižovatku Asie.

Z pekingského letiště by se brzy dokonce mohlo stát největší letištní terminál světa.To se alespoň ukazuje z projektu architektonické kanceláře Zaha Hadid, která nedávno představila projekt nového terminálu pro cestující, v němž se počítá s kapacitou sto milionů lidí ročně. Tento navrhovaný projekt terminálu Daxing  na pekingském mezinárodním letišti by měl být hotový v roce 2018 a rozpočet na jeho výstavbu dosahuje téměř 14 miliard dolarů.Megalomanské projekty pokračují i v DubajiZaha Hadid společně s týmem z francouzské architektonické kanceláře ADPI ve spolupráci s vedením pekingského letiště připravili model pětikilometrové haly, s místy pro 872 letadel a sedmi ranvejemi.

Nemá se jednat ale jen o samotný terminál – z Daxingu má vést propracovaná multimodální dopravní síť, která z tohoto letiště vytvoří skutečné centrum pro dopravu a umožní lepší podmínky pro další ekonomický vývoj přilehlých oblastí.

Samozřejmě se ale nebuduje jen v Číně. Také v Dubaji chtějí mít další nej a staví se tam nový megalomanský projekt. Tentokrát nejde jen o terminál, ale i celé letiště Al Maktúm International Airport.

To má dokázat obsloužit až 120 milionů cestujících ročně. Vznikne tu také pět ranvejí a najednou tu může být až sto airbusů A380. Celkové náklady na stavbu, jejíž první fáze by měla být hotová do neuvěřitelných pěti let, jsou nyní počítány ve výši 32 miliard dolarů.

Dosud bylo toto letiště určeno především pro nákladní přepravu, za několik let se z něj stane ale takřka samostatné město – jeho rozloha dosáhne 140 kilometrů čtverečních a práci tu má najít přes 320 tisíc lidí.

Tady si můžete přečíst podrobnější informace o tom, jak designovat největší letištní terminál světa.

A pro milovníky žebříčků jsou tady největší letiště světa.