Taková optimalizace a nastavení co nejefektivnějšího systému řízení zásob je parádní věc. Když se udělá dobře, dokáže uspořit nejen spoustu peněz, ale i starostí. Místo obrovských zbytečných zásob jen to, co je skutečně právě potřeba. To je ideální svět. Jenže i v ideálním světě se občas stane něco, co udělá pořádnou čáru přes rozpočet.To se právě na začátku července stalo. Rozsáhlé stávky  zaměstnanců společností, které provozují trajekty mezi Francií a Velkou Británií, jednoduše tenhle propracovaný řetězec přetrhlo. A mezi těmi, které to postihlo jsou i české firmy, které například vyrábějí díly pro britské automobilky nebo i další společnosti. Ostatně právě ty mají kvůli problémům s dopravou na trajektech (v důsledku stávek trajektových společností se přehltil a defacto ucpal i eurotunel) největší potíže. Protože fungují jinak efektivně a drží nízké zásoby, nemohou z vlastní skladů aktuální výpadek vykrýt. Jenže výrobu nemůžou zastavit, součástky je tak potřeba doručit jinou cestou.

Rychlý nákladní most

Tahle „detektivka“ má ale řešení. Firmy rychle „přesedlaly“ na leteckou přepravu a dá se říct, že mezi Ostravou a britským Doncasterem vznikl letecký most. Pro nadšence do letadel to je dobrá zpráva. Na letišti v Ostravě se jim tak naskytla příležitost sledovat některé raritní nákladní letadla. Na jejich snímky včetně popisu se můžete podívat tady na webu Planes.cz.

Více informací o stávce, která ochromila provoz mezi Francií a Velkou Británií, se dočtete například tady.

Když už jsme u automobilového průmyslu, v téhle zprávě webu Aktualne.cz se dočtete o rekordním roku pro český automotive. Zdá se, že dobrý výkon tohohle odvětví ani stávka trajektových přepravců nezastaví.

A to by nebylo, když mluvíme o leteckém mostu, abychom nepřipomněli blokádu Berlína a tamní legendární letecký most ze západního sektoru města.