Je to snadné: obaly nejsou klíčovou záležitostí jen pro to, jak dobře nebo špatně se v nich zabalené zboží prodává, ale mnohem významnější roli hrají pro samotný převoz a skladování výrobků. Navíc se novými baleními dají oslovit i nové skupiny zákazníků. Věří v to alespoň řetězec rychlého občerstvení McDonald’s. Ten se nyní snaží prostřednictvím nových obalů získat zákazníky i mezi cyklisty.Americká společnost, která v poslední době bojuje s poklesem tržeb a obecně klesajícím zájmem o své výrobky mezi lidmi, pochopila, že se musí změnit, aby oslovila i novou generaci Y  Millennials. Tedy mladé lidi, kteří se zajímají o zdravý životní styl, lokální výrobky, místo aut jezdí na kole a před hamburgerem dávají přednost salátu z červené řepy. Firma proto vymyslela nový způsob balení rychlého občerstvení tak, aby (na rozdíl od velkých papírových pytlíků) se dobře vozilo právě i na kolech. V nové skládací krabičce, kterou McDonald’s představil nedávno v dánském hlavním městě Kodani a také v kolumbijském Medellínu, si teď můžou svůj Happy Meal pohodlně odvézt z bike-drivu i cyklisté na řídítkách svého kola.

Tady se můžete podívat, jak vypadá nová krabička, na kterou firma sází jako na projev změny image. Ačkoli název McBike naznačuje zdravější životní styl, v krabičce je místo právě pro burger, hranolky a nápoj. „McDonald’s se snaží získat nový segment. Zjistili jsme, že kolo je jedním z preferovaných dopravních prostředků generace millennials, takže bylo důležité, aby se McDonald’s přizpůsobil novým zvykům zákazníků,“ cituje Wired Waltera Ioliho z agentury Tribal Buenos Aires, která pro fastfoodový řetězec novinku připravila.

McBike sice asi nerozhodne o budoucnosti řetězce, každopádně ale jde o ukázkový příklad toho, jak se obří firma snaží udržet na nově fungujícím trhu. Jak ostatně připomíná tahle zpráva, poprvé od roku 1970 letos McDonald’s zavře víc svých poboček, než otevře nových.

Když jsme u těch obalů, podívejte se sem, kde se dozvíte, proč by byly výhodnější hranaté melouny.

A jestli vás zajímají i další obaly, nezapomeňte kliknout na odkaz na tenhle náš článek.