Před tímhle neutečeme. A kdo uteče, prohraje. Big Data jsou obří téma, okolo kterého se našlapuje často spíš opatrně a s velkým otazníkem, co všechno si pod tím představit. V každém případě je jasné, že obrovská množství dat z nejrůznějších oblastí a jejich propojení budou (a jsou) rozhodující pro budoucí a dlouhodobý úspěch. Právě v logistice to platí dvojnásob.Velká data a logistika do sebe dokonale zapadají. Logistické společnosti řídí obrovské toky zboží, čímž vytvářejí značné množství dat. Každý den jsou zaznamenávány specifické údaje o milionech dodávek, včetně místa určení, rozměrů, hmotnosti a informací o obsahu. Tato data skýtají mimo jiné obrovský potenciál pro nové obchodní modely ve všech myslitelných oblastech,“ cituje iHned.cz Martina Wegnera, který je v divizi DHL Customer Solutions & Innovation zodpovědný za výzkum a vývoj.

Jak nedávno napsal americký časopis Forbes , Big Data a jejich efektivní využívání změní výrazně tradiční procesy v logistice. (Pod odkazem na Forbes najdete celou řadu grafů a dalších odkazů na studie.)

Ostatně pro nás v Logiu to není hudba budoucnosti: právě analýza a vyhodnocení velkého množství dat je jednou z našich klíčových činností. Podívejte se sem na naše případové studie, kde najdete zajímavé informace, jak umíme díky informacím pomoci s řízením zásob i celého dodavatelského řetězce.

Zde pak najdete celou studii DHL o Big Data v logistice.

tady se můžete podívat, jak efektivně může fungovat reklama.

Další údaje a odkazy o Big data pak najdete například tady.

V tomhle článku jsme před nedávnem také psali o tom, jak internet věcí změní supply chain management.

Zde pak najdete článek z loňské konference na Bali, v němž se jeho autoři věnují trendům v analýze big data speciálně v oblasti supply chain managementu.