O razantním nástupu e-commerce jsme tu už psali několikrát a o dalším vzestupu téhle části maloobchodu, která je velice úzce provázaná s logistikou, nikdo nepochybuje. Zajímavou zprávu tak představují aktuální informace z newyorské burzy. Americký internetový gigant Amazon se totiž na konci července stal nejcennější maloobchodní společností světa.

Firma Jeffa Bezose totiž oznámila hospodářské výsledky za druhé čtvrtletí roku, kdy vydělala 92 milionu dolarů. Může se to zdát málo, ale Amazon je známý tím, že dosud takřka všechny své vydělané peníze okamžitě investoval do dalšího rozvoje a nových projektů. Pro investory na burze to tedy znamenalo jasný signál a začali ve velkém skupovat akcie Amazonu. Jejich cena dokonce na chvíli stoupla o pětinu. Jak píše například agentura UPI, tržní hodnota firmy tak nakonec vzrostla na 247,6 miliardy dolarů.

A teď to důležité: Amazon tak předběhl doposud největšího maloobchodníka světa (podle tržní hodnoty) – americkou společnost Walmart, jejíž tržní hodnota je na zhruba 233 miliardách dolarů.

Tenhle fakt jednoduše dokazuje, že nástup e-commerce není jen téma pro zákazníky a nějaký zajímavý, byť stále teprve nastupující trend v obchodě. Právě naopak. To, že se Amazon stal nejcennější maloobchodní společností na světě, dokazuje, že se e-commerce již naprosto etabloval a že mu do budoucna věří i investoři.

Nejde ovšem zdaleka jen o Amazon. Stačí se podívat na čínský protějšek tohoto internetového obchodu, společnost Alibaba . A pokud budeme trochu skromější, stojí za pozornost podívat se na i český trh, kde se v poslední době snaží prosadit nové projekty v e-commerce s potravinami – o vítězi rozhodne právě logistika.

Pod tímto odkazem najdete poutavou infografiku, která představuje souboj mezi Walmartem a Amazonem. Dozvíte se z ní například, že v období 2013/2014 rostl Amazon o 20 procent, zatímco tradiční řetězec Walmart zhruba desetkrát pomaleji. Také uvidíte, jakou paletu sortimentu oba hráči nabízejí – Walmart „pouze“ 4,2 milionu různých výrobků. Amazon je o třídu dál – jeho sortiment čítá na 250 milionů produktů.

A tady se můžete podívat na jednu perličku, jak se také dá vysvětlit úspěch Amazonu. Prý je daný prodejem sexuálních pomůcek.