Méně produktů, méně starostí, vyšší zisk.

Kolik položek čítá Vaše produktové portfolio? Než odpovíte, nemáte občas dojem, že byste mohli mít méně produktů?

Od našich zákazníků víme, že přebujelé produktové portfolio je něco, co trápí prakticky každou firmu. Důvody jsou různé, ale klíčová otázka je stejná:

Jak zredukovat naše produkty, aby nám přinášely co nejvíce zisku a přitom nebrzdily firmu? 

I o tom mluvil na letošní konferenci Logio ÚL16 náš CEO Tomáš Formánek. Snaha vyhovět zákazníkům za každou cenu a zároveň potřeba vytvářet nové spotřební příležitosti ve snaze zvýšit konkurenceschopnost vyústila ve zdánilvě předvídatelný problém: produktů je zkrátka příliš mnoho.

Video Tomáše Formánka z konference ÚL16 najdete na Slideslive.

Dokážete řídit miliony vazeb?

Jenže žádný produkt není svět sám pro sebe, ale funguje v kontextu prostředí. To tvoří prodejní kanály a formáty, konkurenční výrobky a dokonce Vaše ostatní výrobky, které mohou být buď komplementární, nebo se mohou navzájem kanibalizovat. Pokud toto vše vezmete v úvahu, řídíte v globální firmě portfolio, které má až 50 milionů vazeb!

Snímek obrazovky 2016-11-14 v 9.21.19

To potvrzuje i zkušenost globální společnosti Unilever, která optimalizací portfolia dokázala zbavit firmu produktů, které pro ni představovaly jen zbytečnou zátěž a negenerovaly zisk. Výsledky mluví samy za sebe.

Přijďte k nám posnídat, poradíme Vám, jak na to

Jenže jak identifikovat produkty, které jsou pro Vás stěžejní, a které Vám jen berou čas, energii a peníze? Chcete se to dozvědět? Přijďte 30. listopadu na předvánoční snídani do Logia (Evropská 37, Praha 6), která se bude věnovat optimalizaci a struktuře ideálního produktového portfolia. Registrujte se zdarma, dokud jsou ještě volné kapacity – zde.