Zajímalo vás, jaké jsou skutečné náklady na výrobu a prodej výrobků? Slyšeli jste někdy, nebo sami řekli: „Oni to vyrobí v Číně za pár korun a tady to prodávají 100x dráž?“  Věděli jste, že běžný výrobek často projde až 8 mezičlánky, než se konečně dostane k zákazníkovi?

Z našich zkušeností víme, že v oblasti prodeje oblečení pomocí online kanálů není jednoduchá. Velkým hráčům v tomto odvětví se objednávka vrátí 5-6x, než najde svého konečného majitele. Znáte těch 5 lidí, které měli vaše oblíbené tričko před vámi?

Před 7 lety si tehdy 25-letý Michael Preysman inspirovaný Amazonem řekl, že je třeba radikálně změnit odvětví luxusních značek. Založil značku Everlane, která vyrábí své výrobky ve stejných továrnách jako luxusní značky, ale narozdíl od nich radikálně zkrátil svůj dodavatelský řetězec.

Díky prodeji pouze v online prostředí tak dokázal eliminovat spoustu mezičlánků na cestě hotového výrobku k zákazníkovi.

Pokud byste očekávali, že si tak tučnou marži mezi výrobní a prodejní cenou nechá pro sebe, jste na omylu. Naopak z ní udělal svou přednost a klíčový prodejní argument! Everlane skrze svou „radikální transparentnost“ zveřejňuje své výrobní náklady. Zákazník tak přesně ví, kolik stála skutečná výroba.

Navíc díky již zmíněnému radikálnímu zkrácení mezičlánků dodavatelského řetězce nabízí firma Everlane svoje produkty za výrazně nižší cenu, než kdyby prodávala skrze klasický kamenný retail.

Co si myslíte o takovémto radikálním „odkrytí karet“ v oblasti fashion? Připlatíte si raději za oblíbenou značku v obchodě, nebo byste si raději pořídili levné oblečení online?