Věděli jste, že inkoust do tiskáren stojí údajně jednou tolik co Channel N°5?

Šetřit se v rámci celého dodavatelského řetězce dá na mnoha místech a snahy o úsporu nákladů se nevyhýbají ani samotným logům firem. Ač jsou pevně svázána pravidly pro jejich správné použití obvykle označovanými jako brand guidelines, které definují všechny barevné varianty použítí, velikost ochranného prostoru kolem nic a mnoho dalšího, i tak se skupině designérů podařilo navrhnout způsob, díky němuž by i loga mohla být ekologičtější.

 

Tuto inovaci nazvývají ecobranding. Principem je snaha o minimalizaci nákladů na tisk.

 

Běžně tak lze ušetřit 20-30% nákladů na tisk při zachování rozpoznatelnosti loga značky.

Přirozeně jde pouze o takzvané lokální optimum – značka sice může reálně ušetřit náklady na inkoust, ale případná změna dodavatele kvůli technologii může prodražit celkové náklady například na POS nebo jiné materiály. To vše je třeba vzít v úvahu.

Proto se my v Logiu vždy snažíme hedat globální optimum celého dodavatelského řetězce, které maximálně redukuje plýtvání a zbytečné náklady finálního výrobku či služby.

Nicméně samotná myšlenka odstraňování plýtvání tímto způsobem je nám více než sympatická a rozhodně ji zohledníme při návrhu nového loga naší firmy. Ale o tom až někdy příště…

Zdroj: DesignTaxi