Jako každý rok i letos zavítáme na akci, která předznamenává a určuje zásadní témata maloobchodu minimálně na celý další rok. Máme k tomu opět dost co říct. Chcete vědět, co bude hýbat v roce 2018 maloobchodem?

Tématem letošního ročníku Retail Summitu je BALANCE nebo taky Hledání rovnováhy na novém trhu. Logio se stalo zlatým partnerem právě protože se snažíme pomáhat našim klientům v hledání rovnováhy vně i uvnitř firmy už dlouhá léta. Je to od začátku našeho vzniku hlavní poselství. Identifikujeme zbytečná plýtvání a odstraňujeme je. A to vždy vyžaduje najít rovnováhu mezi tím co si přeje zákazník a čeho je firma racionálně schopna.

 

Pořád ta samá maloobchodní písnička…

Přes 7 tisíc lidí hlasovalo, co je štve na současném maloobchodu. A je to pořád to samé, chybějící zboží z letáku, matoucí slevy, zkažené ovoce a zelenina a další. S promo akcemi a jejich nesmyslným nastavením se snažíme už dlouho aktivně bojovat. Pro tento rok jsme ale vytipovali další strategické oblasti, které mohou výrazně zahýbat celým trhem a uspořit zbytečné peníze, kterými se dnes plýtvá.

 

Produkty, které nechtějí zákazníci ani prodejci

Prvním z nich je samotná skladba produktového portfolia, které obchodníci nabízí. Každým rokem se rozšiřuje a stále to nebere konce. Přitom stačí jednoduché pravidlo, jedno dovnitř, jedno ven. Umět se vždy rozloučit s částí produktů, které už nemají v nabídce co dělat. Tohle nikdo z obchodníků nedělá a vede to ke zbytečně vysokým nákladům podél celého dodavatelského řetězce. Více category manažerů, více disponentů na nákupu, vyšší nároky na systémovou podporu, vyšší komplexita rozhodování, vyšší počet vazeb mezi produkty, kterému už nikdo z lidí nemá šanci rozumět a tuna dalších aspektů. Je to na samotném vrcholu firemní pyramidy a firma tím dokáže uspořit desítky procent v nákladech. My přicházíme s řešením, které interně nazýváme Produktová zabijačka. Na Retail Summitu ukážeme i konkrétní čísla z reálných firem jak v ČR tak na Slovensku.

 

Řekni mi kdo jsi a já ti řeknu za kolik prodávat

Druhou oblastí je dynamická anebo taky optimální cenotvorba. Obchodníci vyhazují doslova oknem spoustu peněz jenom díky tomu, že kopírují chování svých konkurentů anebo tím, že nejsou schopni správně pracovat s cenami v rámci celého portfolia. Opět přicházíme s hotovým řešením postaveným na umělé inteligenci, která dokáže určit optimální cenu pro každou jednu položku v nabídce. A každý den nebo týden hledat nové a nové ceny, které odpovídají podmínkách na trhu včetně chování konkurentů, počasí a dalších proměnných. Na Retail Summitu ukážeme případovou studii.

 

Přijďte se podívat na Retail Summit, kde budeme vystupovat v rámci hlavního programu.
Těšíme se na Vás!
Logio