Asi jste už zaznamenali velký průšvih KFC, které díky přechodu na nového poskytovatele logistických služeb muselo v Anglii zavřít 560 prodejen z celkového počtu cca 900 kvůli tomu, že jim vypadla jejich zásadní surovina, tj. kuřata. Více informací najdete zde.

Ve zkratce: KFC se rozhodlo změnit poskytovatele logistických služeb, který jim zajišťoval dodávky kuřat. Konkrétně změnili dlouhodobého partnera, firmu Bidvest, za DHL. Vedení KFC uvádí, že jedním z důvodů je jejich zkušenost z jiných oborů.

Motivací pro toto rozhodnutí byl tlak na snížení nákladů, které vedlo k tomu, že vybrali pravděpodobně výrazně nižší nabídku DHL oproti stávajícímu dodavateli Bidvest.

Ponaučení, které z toho plyne je, že ne vždy se vyplatí při snižování nákladů vybírat pouze podle ceny. Důležitá je i zkušenost z oboru. Není jasné, co přesně vedlo k tak velkému výpadku. Spekulací může být to, že DHL jednoduše špatně naplánovalo své aktivity a podcenilo složitost dodávek.

A nakonec je tu i jeden pozitivní příklad pro inspiraci. V době takové krize jaká se stala v KFC je nedůležitější správná komunikace. A tak osobně smekáme klobouk před PR a marketingovým týmem KFC, kteří se veřejně všem omluvili prostřednictvím placené reklamy. Někdy je to ta nejlepší reklama, kterou si firma dokáže představit.