Letošní vedra zahýbala s prodeji v maloobchodě. Zatímco běžně trvá období s vyššími teplotami od poloviny května do půlky srpna, letos to bylo prakticky pět měsíců bez přestávky. A to se samozřejmě promítlo v abnormálních tlacích nejen na prodejce, ale hlavně na logistiku.

Počasí je jedním z faktorů, které ovlivňují nákupní chování zákazníků. A s tím souvisí také množství potřebných zásob. Pokud naskladníte málo, máte prázdné regály. Pokud hodně, zboží projde trvanlivost a skončí v koši.

Jak se můžete dočíst v článku Lidových novin, s předpovědí poptávky může pomoct umělá inteligence. Napříč sortimentem jsou díky strojům predikce o 30 až 80 % lepší, než když odhady dělají lidé.

Množství potřebného zboží na skladě ovlivňuje kromě počasí také sezóna, dny v týdnu, trendovost, cena nebo slevy. Pokud zlevníte jedno zboží, ovlivní to nejen jeho prodeje, ale i zájem o podobné výrobky. Třeba sleva na nektarinky znamená snížení prodejů broskví.

Logio svým klientům pomáhá s řízením zásob a plánováním promoakcí pomocí systému Planning Wizard. Ten dokáže analyzovat miliony prodejních transakcí, a navrhnout tak ideální množství zásob a objednávek.