Říká se, že investice do marketingu jsou z poloviny vyhozené peníze z okna… Potíž je v tom, že nikdy dopředu nevíte, která ta polovina to je…

V logistice lze naopak velmi exaktně dopředu spočítat, kdy se vám každá investovaná koruna, euro či dolar vrátí, co Vám přinese a jak pomůže nejen Vám, ale i Vašim zákazníkům. Zde se naopak říká, že investice do optimalizace a modernizace logistiky je v dnešní době jedna z posledních oblastí, ve které lze skokově zvýšit produktivitu společnosti a její zisk.

To jsou hlavní důvody, proč se Logio historicky rozhodlo úzce specializovat na tuto náročnou disciplínu a přinášet na trh expertní a často unikátní řešení a poradenství, která pomáhají klientům Logia dosáhnout jejich obchodních cílů a připravit je na kontinuální růst i přes potenciální výkyvy
a turbulence na trhu.

Naše služby a řešení, která toto naplňují, můžeme rozdělit do dvou základních oblastí:

  • Expertní poradenství, které odpoví na výzvy typu: Jak neprojet ani litr nafty navíc, než je nezbytně nutné či jak postavit optimální distribuční topologii tak, abychom zákazníkům doručili zboží co nejrychleji, nejlevněji a nejefektivněji, získali si jejich věrnost a zároveň tak předběhli konkurenci. Zde s mírnou nadsázkou sice může platit okřídlené přísloví, že „každá rada je drahá“, ale je třeba mít na paměti, že i „drahá rada“, pokud je dobrá, se nejenom rychle zaplatí, ale následně i vydělává.
  • Druhou oblastí jsou unikátní předpovědi poptávky. Když víte, jaké bude počasí, naplánujete si podle toho víkendové aktivity či obsah kufru na dovolenou. Když víte, co si kde zákazník koupí, naplánujete podle toho dopředu celý obchodní cyklus, aniž byste museli mít zbytečné přebytky či nedostatky (oboje je ve finále velmi drahé – jak zbytečný nadbytek, tak náhlý nedostatek). Na jednotlivých prodejních místech pak máte přesně takový sortiment,
    o který bude s pravděpodobností hraničící s jistotou zájem a bude prodán. To má dva zásadní benefity:
  • zákazník odchází spokojen a rád se brzy vrátí
  • obchodník má optimálně nastavené zásoby zboží v celém dodavatelském řetězci – u dodavatele, na vlastních skladech i na jednotlivých prodejnách v duchu hesla „ani moc, ani málo“.

Další z mnoha benefitů predikce poptávky je automatizace. Lidský faktor a excelové tabulky jsou plně nahrazeny automatizovaným systémem, který přesně ví na základě unikátních výpočtů a pravidel, kdy, co, kde a jak objednat, aby byl celý dodavatelský řetězec optimálně vyladěn a nastaven.

Tajemství toho všeho spočívá v jedinečných matematických modelech a algoritmech pracujících
na pozadí, které Logio vyvíjí a neustále zdokonaluje. K výpočtům využívá i neuronové sítě a přidává vlastní know how.

Jak začít?

Logio je přátelská firma otevřená nezávazné diskusi. Naši experti se s Vámi velmi rádi pobaví, jak můžeme pomoci Vám a Vaší společnosti. Rádi spočítáme ono zmíněné v úvodu: „kdy se vám každá investovaná koruna, euro či dolar vrátí, co vám přinese a jak pomůže nejen Vám, ale i zákazníkům“.
A pod to se i rádi podepíšeme.

– Zdeněk Bernard